lunedì 22 aprile 2013

Online shopping

Is it better to buy a starred dinner for two or a pizza? A cooking class or one of English? A designer dress or a massage? All these things are dilemmas. The offer that passes through the social shopping portals such as Groupon or Groupalia, LetsBonus or PoinX, varies continuously and coupons launch business and it is a sin to miss them. The saving varies from 30 to 70 up to 90%. It is a way to buy more and more widespread in Milan and Lombardy.
These sites are intermediaries between the seller and the internet users. The seller, who is a partner of the group, promotes a good or service in order to become known and to attract new customers. Once you buy the coupons, a haircut, a dental visit or vacation, presenting the coupon, it turns into service.
From Groupalia, that from January to date has sold 140,000 coupons, with a saving of more than 5 million euro country manager explains: "Users in Milan are less parsimonious than the rest of the country and prove to be more likely to support higher spending in front of an offer of large quality. Milano is able to anticipate the emerging fashion in particular as regards the Spa and aesthetic medicine."
But who are the loyal customers of the web-shopper coupons? They are mostly women, 60%, between 25 and 44 years, with a degree and a full time job. In the ranking of the categories most clicked in Italy on Groupon is the restaurant - food with more than a million coupons purchased, followed by Beauty & Wellness category with a total of over 900,000 coupons sold.
What do you think about online shopping?

*°*°*°*°*°*°*°*°*°*°*°*°*°*°*°*°*°*°*°*°*°*°*°*°*°*°*°*°*°*°°*°*°*°*°*°*°*°*°*°*°*°*°*°*

Meglio comprare una cena stellata per due oppure una pizza? Un corso di cucina o uno di inglese? Un abito firmato o un massaggio? Sono dilemmi. L’offerta che passa attraverso il social shopping, portali come Groupon o Groupalia, LetsBonus o PoinX, varia continuamente e i coupon lanciano affari che è peccato lasciarsi sfuggire. Il risparmio varia dal 30 al 70 sino al 90%. Si tratta di un modo di comprare sempre più diffuso a Milano e in Lombardia.
Questi siti sono intermediari tra il venditore e gli utenti Internet. Il venditore, che è partner del gruppo promuove un bene o servizio scontato allo scopo di farsi conoscere e attirare nuovi clienti. Una volta acquistato il coupon, un taglio di capelli, la pulizia di un’auto, una visita dentistica o una vacanza, presentando il buono sconto, si trasforma in servizio.
Da Groupalia, che da gennaio a oggi ha venduto 140.000 coupon, con un risparmio di oltre 5 milioni di euro spiega il country manager: "Gli utenti milanesi sono meno parsimoniosi rispetto al resto della penisola e si dimostrano più propensi a sostenere una spesa maggiore a fronte di un’offerta di ampia qualità.  Milano è in grado di anticipare le mode emergenti in particolare per quanto riguarda le Spa e la medicina estetica".
Ma chi sono i web-shopper affezionati clienti del coupon? Sono soprattutto donne, per il 60%, tra i 25 e i 44 anni, con una laurea e un lavoro full time. Nella classifica delle categorie più cliccate in Italia su Groupon si trova la ristorazione con più di un milione di coupon acquistati, seguita dalla categoria benessere&bellezza con un totale di oltre 900.000 coupon venduti.
Chi di voi fà gli acquisti online?



1 commento:

  1. Andrell finished 27 points while Andrea
    had 18. Não, cada aluno tem tempo para assistir às aulas em um campus.

    Leverkusen remained third after Stefan Kiessling scored his 15th goal with the
    season using a header from Gonzalo Castro's free kick in the 26th, after which set up Lars Bender to kill off Augsburg's spirited
    resistance with quarter-hour remaining.

    Visit my website ... www.miumiubagkaku.com

    RispondiElimina